søndag 28. februar 2010

Er du på pallen?

Dette har det i høy grad handler om i to uker, og alt annet enn det har vært uaktuelt.S
om forbrukere er vi høyt prioritert ved inngangen til et nytt samarbeid, en ny avtale, en ny relasjon eller en ny mulighet. I disse situasjonene opplever vi å få goder via rabatt som ny forsikringskunde og som ny abonnement. Og de som verver oss blir også gjerne premiert.

Jeg byttet forsikringsselskap denne måneden etter 10 år med mitt forrige.
Jeg byttet fordi jeg via mitt nye forsikringsselskap ble gjort oppmerksom på at et bytte kunne spare meg for litt penger og i tillegg gi meg en bedre forsikring.
Selgeren var hyggelig, informativ, saklig og oppriktig, og jeg byttet etter å ha vurdert det jeg hadde mot det jeg kunne få.

Penger spart = penger tjent.
Bedre avtale= Bedre sikkerhet.

To ting som betyr mye i en slik sammenheng, og det er synd.

Synd at mitt forrige forsikringselskap ikke tok seg bryet med å sjekke ut om jeg var fornøyd etter 10 år.
“Hei Kjersti, nå har du vært kunde hos oss i 10 år og det setter vi stor pris på!
Vi lurer på hvilke erfaringer du har gjort via ditt forsikringsbehov disse 10 årene, hva har endret seg i livssituasjonen din, er du klar over hva forsikringen din inneholder og er den like relevant som den var da du etablerte den”
Tenk om de hadde spurt meg om det?
Og tenk om de hadde brukt svarene jeg ga til å justere forsikringen min etter det behovet jeg har i dag og toppet det hele med en oppmerksomhet for 10 år i trofast tjeneste.
Blomster, kinobilletter, rabattkort, to gratis måneder eller hvasomhelst.
Guri, så glad jeg hadde blitt! Og overrasket. Og enda mere lojal. For det har jeg jammen vært.

Men jeg er ikke glad, overrasket eller lojal og det er trist.

De som er flinke til å sette meg på pallen når jeg ikke forventer det, de vil jeg bli hos.
Jeg er ikke med i OL, men jeg er med i hverdagens konkurranse hver eneste dag.
Konkurransen om å bli sett, hørt, respektert og ivaretatt. Uten særlige høyere ønsker enn litt oppmerksomhet.
Sett meg på pallen og jeg strekker hendene i været og føler meg flink og på rett plass etter innsats.
Enkelt og greit og noe alle de som har meg i kundebasen sin burde tenke på.
Ellers blir jeg et lettere bytte for de som gir meg førstepremien.

For jeg er veldig glad i premier og liker hverdagsmedaljer best!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar